tisdag 25 augusti 2015

Eksem? Allergi? Problem med magen? Ta dig tid att läsa detta då.

Jag kom i kontakt med Alpnaering 1997 när jag fick höra om att de skulle ha något som kunde vara bra mot mina eksem i hårbottnen. Jag kan säga att jag har inte längre några eksem kvar och jag dricker min vassla periodvis, 1-2 glas per dag. Kan gå veckor mellan mina intag och det är som om att min kropp numera säger till när det är dags att börja dricka igen.

Fördelar

* Renar kroppen från slaggprodukter
* Normaliserar tarmens funktion
* Optimerar din ämnesomsättning
* Rik på vitaminer, mineraler och spårämnen
* Bra för gravida
* Stimulerar mjölkproduktionen hos ammande kvinnor
* Högvärdigt protein
* Har en renande effekt på levern
* Den mineraler som förloras vid fysisk ansträngning, t ex idrott, finns i rätt proportion i drycken
* Renande effekt på huden. Bra vid eksem och psoriasis.

Mer information om vassla

Ostvassla har använts för sin läkande och vitaliserande effekt i tusentals år. Den liknar till sin sammansättning modersmjölk.

Vassla har höga halter av mineralämnen, särskilt kalium, kalcium och fosfor. Den grönaktiga färgen kan hänföras till vitamin B2 (riboflavin). Därefter radar även andra vitaminer i B-komplexet upp sig. Den är också rik på vitamin A och E och har antiseptiska egenskaper.

Om något eller några ämnen man är allergisk emot lagras i kroppen kan man få hand- och böjveckseksem. Vassla hjälper till att rensa kroppens lymfsystem, varför eksemen först kan blossa upp lite värre under någon vecka för att sedan försvinna helt eller delvis. Att fasta på enbart vatten ger en liknande effekt, fördelen med vasslan är att man samtidigt får i sig alla viktiga vitaminer, mineraler och spårämnen som kroppen behöver för att må bra.

Vassla är mycket bra för problem med magen, magkatarr och trög mage. Den innehåller naturligt mjölksocker som i tarmen omvandlas till mjölksyra som har en neutraliserande effekt på tarmfloran och får igång magen.


Källa: Alpnaering Sweden AB Produktpärm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar