torsdag 3 april 2014

Tröttmössan checkar in...

Kan inte förstå varför jag är så trött. Lägger mig innan 22 om kvällarna och somnar inom en timma. Jag sover hela nätterna och när klockan ringer strax före 6 så är jag som död. Jag snoozar och snoozar... kommer upp en halvtimma senare.
När jag väl kommit upp så är det inga som helst problem, men det är just när klockan ringer. Puh! Skitjobbigt! Vill inte vara så trött, vill känna mig utvilad och pigg och kliva upp med ett leende på läpparna, ta det lugnt och kanske till och med hinna med en kopp kaffe hemma, men icke, det är sömnen jag prioriterar när klockan ringer, ingenting annat.

Ikväll så kommer tjejerna till mig för lite omvårdnad. De skall göra fotspa under min "ledning" och vi skall prata om hudvård. Ska bli kul. Det är min första "SpaKväll" som jag håller så det skall bli spännande.

Naturligtvis så bjuder jag på lite att äta efter och vad passar väl inte bättre än att fixa nåt gott från April-kampanjen. Skall göra wraps. Och så blir det Citronmeliss Te till, så de går hem med en skön känsla både utsida och insida.

Blir nog en bra kväll!


Paprikawraps
2 dl crème fraiche
1 hg strimlad skinka eller kalkon
1/4 dels purjolök
2 tsk Paprikakrydda
3 st mjuka tunnbröd
I april:
Paprikakrydda 159:- 
(ord. pris 189:-)



Paprikakrydda, 250 g

Alpnaerings Paprikakrydda är en unik kryddblandning från eget recept med typisk paprikasmak avrundad med örter och kryddor. Ger en fin smak åt bl a såser, soppor, kött, kyckling, potatis- och osträtter.

Innehåller:
Paprika 43%, koksalt (jodberikat), smakförstärkare mononatriumglutamat, lök, potatisstärkelse, palmfett, kryddor (med senap), peppar, vitlök, mejram.

Räcker till 5 ströare.

Fördelar
* Specialitet från Nahrin. Förutom paprikan har andra kryddor tillsatts för att ge en perfekt kryddblandning.
* Låg salthalt.
* Helt vegetabilisk.
* Laktos- och glutenfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar