onsdag 26 augusti 2015

Med gott samvete


Hade planerat min dag att idag istället ta hand om trädgården istället för att sitta och jobba vid datorn med Alpnaering och fixa rapporten till Arbetsförmedlingen.

Det har regnat inatt så jag kan inte klippa gräset, och att rensa ogräset hinner jag med om en stund (sitter och hoppas på mer regn nu).

Istället har jag då suttit här inne på altanen (frisk luft och nästan ute) och hunnit boka in demos i höst, jag har skrivit min rapport klar, jag har renskrivit mitt CV och gjort om det personliga brevet. Jag har sökt 3 tjänster.

Dock inte hunnit med varken frukost eller lunch, men 3 koppar kaffe har runnit ner.

Har ju ett lager hemma i Östhammar och ett pyttelitet här i Vallvik. Nu funderar jag på att flytta upp allting hit. Det går inte att ha lager på 2 ställen, då har jag ju ingen aning om vad jag har inte. Men jag bör ju ha mitt lager där jag är oftast. Just nu är det ju här uppe i Vallvik, men jag vet ju inte än vart jag kommer att jobba eller bo. Så länge jag inte har något jobb så förblir jag nog här uppe och visister hemma i Östhammar, men sen när jag får ett jobb... då vet jag inte alls. Söker ju i Östhammar, Uppsala, Gävle och Söderhamn. Vi får se helt enkelt.

Nä, lite frukost på det här skulle sitta fint. Eller lunch blir det nog mer. Måste ju också laga iordning inför morgondagens demo. Ska fundera lite på den tänkte jag. Ska göra menyn efter kampanjen till stor del. Återkommer med hela menyn när det är klart och bestämt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar