måndag 24 augusti 2015

Vilken härlig Kick-off vi fick

Vi hade nog inte kunnat ha mer tur med vädret heller. Strålande sol, vilket resulterade i att vi kunde sitta ute och hålla mötet, och till kvällen var det så där härligt svalt i luften så vi tog ett bad i den uppvärmda tunnan.

Tjejerna dök upp vid 14-15 tiden och Kim som redan anlänt dagen innan, satte igång kaffet och skar iordning en fruktsallad. Innan möte och fika började så hade jag en liten rundvandring med dem här i huset.

Vi satt nog i två timmar och "mötade" för det fanns en hel del att ta upp inför hösten nu. Alla är vi lika tända på att komma igång och många diskussioner hur vi skall plocka upp värdinnorna för en demo. Man vill inte vara tjatig och samtidigt måste man ju påminna om att man finns. En balans det där.

Mycket prat om vår kommande årsfest i januari nästa år. Jag hoppas verkligen att alla tjejerna vill och kommer kämpa på för att komma med. Det är så inspirerande och givande och det är precis vad man behöver när man jobbar så här som vi gör - att få träffa andra likasinnande från hela landet. Det är en kick som heter duga och alla dessa nyheter vi blir överösta med. Ja, det är verkligen värt att få komma med och samtidigt bli lite bortskämd med hotellnätter, hotellfrukostar, dukat bord och konferens. Visst låter väl bara det helt underbart?!

För att lära känna varandra bättre så delade vi in oss i grupper inför matlagningen. Vår grupp består av 5 tjejer och de som bor närmast är jag och Kim, vi har inte ens 2 mil mellan oss.
Det är Kim som är bosatt i Gimo, Maggan i Järlåsa, Madde i Vendel/Örbyhus och så Mathilda i Söderhamn. Själv så pendlar jag ju fortfarande mellan Östhammar och Vallvik.

Jag känner att det blev en givande helg och att vi funnit lite ny kraft inför hösten nu. Nästa möte kommer vi att hålla hemma hos en av tjejerna som också har uppfödning av höns. Ska bli riktigt kul, vi har som bokat in ett litet "studiebesök" i hönshuset.

Mitt fokus är nu att hitta gruppen några tjejer till. Vi skulle behöva några återförsäljare till. Dels då jag själv inte är så ofta i Östhammar numera och sen så har vi inga åf ute i Norrtäljetrakten. Så det är mitt fokus nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar