onsdag 9 september 2015

Jüstrich Cosmetics AG / nahrin / Swissform


På fredagen, efter frukost, så tog bussen oss till Berneck i Schweiz, för ett besök hos JüstrichCosmetics AG. Det är fabriken som gör våra hudvårdsprodukter - Swissform.



Denna nybyggda fabrik invigdes 2010 och då flyttade administration, laboratorie, produktion och lager in. Så nytt och så fräscht och även här, så otroligt rent överallt.



Förstå att få sitta på detta kontor med denna utsikt hela dagarna? Wow säger jag bara.



Vi hittade ganska snabbt till rummet där ALLA produkter för nahrin finns. Varje land uppdelat på hyllsektionerna och det var verkligen intressant att se vad de andra har i sitt sortiment.


Här kände man igen en hel del som vi har i vårt sortiment, men en del produkter som jag aldrig sett tidigare.


Här fanns gott om rena oljor, de vi har i Sverige är ju blandningar förutom Tea Tree.



Vår guide genom fabriken. Det var verkligen intressant att lyssna till henne och förstå hur himla BRA produkter det är som tas fram och hur STORA nahrin är i Europa. Det är hotellkedjor samt SPAkedjor som använder produkterna. De säljs inte någonstans ute i butik, utan det är genom återförsäljare som man kan komma åt produkterna bara.




Allt var så fascinerande. Allt hon berättade om gällande testerna som görs, hur lång tid det tar att ta fram nya produkter mm. Vi lyssnade alla med stora öron vill jag lova.



Produktionen gick vi igenom. Kliniskt rena golv, vitklädda anställda. Ja, det kändes ju hur fräscht som helst.



Och så jag som inte kan låta bli att fotografera färgglada flaskor. Här är oljorna som säkert många av er stött på i våra produkter.



Fyllning av deo. Kontroll ofta så att burkarna innehåller rätt mängd. Alla kontroller görs manuellt. 
Denna deo var Edelweis. En doft som vi inte har och jag tog aldrig möjligheten till att lukta på någon heller. Tyvärr.



Även här fick vi med oss tre prover hem.
Schampo med en doft av Sandelträ. Luktar ju hur gott som helst.
BB Cream, vilket flera av oss hoppade av lycka för. Många kunder har efterfrågat just det och detta är nu något som vi alla åf verkligen hoppas på att den kommer även till Sverige.
Och den lilla tuben är fylld med olja 33+, vilken man kan använda och rolla på vid värk, ledvärk, huvudvärk. Doftar gott och doftar välgörande om jag nu kan uttrycka mig så.

En jättebra förmiddag blev det. Skulle kunna gå en sväng till och så kanske lite mer kan fastna i denna teflonhjärna. Det var så mycket att ta in och så många intryck, så man var ju helt slut efteråt.

Nahrin finns över stora delar av världen, DET hade jag faktiskt ingen aning om. Men en sak är säker - jag är en stolt återförsäljare OCH användare av våra produkter.

Värnar du om din hud och ditt välmående så tycker jag verkligen att du skall ta dig en funderar om inte jobbet som återförsäljare skulle vara något för dig. Det ger så otroligt mycket tillbaka i jämförelse med den tid som man lägger ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar